conleeuw schreef:
zou jij ook overwegen om over te gaan tot een castratie, of absoluut niet?? ik ben niet nieuwschierig
Nu nog niet, maar ik heb er wel over nagedacht

Nou ten eerste ben ik een watje

ik kom er eerlijk voor uit. Ik vind het zielig. Niet dat hij geen ballen meer heeft, maar dat hij onder narcose gaat. Indy is een onzekere hond, is erg snel bang in een vreemde omgeving. En dan vind ik het ook nog eens zielig dat hij met een kraag om moet lopen. Ja, ik weet het, ik ben een watje

Maar goed, dat is niet de hoofdreden. De hoofdreden is dat ik nog steeds niet 100% weet dat ik een castratie wil. De balans van het implantaat is nl niet overtuigend positief. Indy ging bv weer uitvallen aan de riem, hij werd veel angstiger en hij heeft een keer met een teef geknokt, ook werd z´n bespiering een stuk minder.
Voordeel vond ik dat z´n korte lontje een stuk langer was, hij veel beter luisterde en veel vrolijker en speelser was.
En voordeel van het implantaat vind ik dus de omkeerbaarheid. Mocht Indy bv op z´n oude dag een zwakke achterhand krijgen dan kan ik er voor kiezen om geen implantaat meer te nemen zodat z´n bespiering weer toeneemt. En voordeel vind ik dus dat hij niet onder narcose hoeft, geen hechtingen, geen kraag.