GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Indy z´n ballen worden weer kleiner  :-\
Net van de week contact gehad met Utrecht dat het zo kort werkte, nu lijkt het toch weer te gaan werken  :-\ .
Dat verklaart ook z´n gedrag van de laatste weken, echt verschrikkelijk, hij haalde echt het bloed onder m´n nagels vandaan, ik had al bijna z´n hele zakie eraf gehaald  >:( .
Ik heb wel in de literatuur gelezen dat honden er soms doorheen "breken", blijkbaar is dat bij Indy gebeurd.
Ben benieuwd, hoe lang het nu blijft werken.
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

ok goed om te weten dat dat kan gebeuren , Storm heeft nog steeds kleine miniballetjes en laat nog steeds zien dat hij met implantaat zich een stuk relaxter kan gedragen vandaag nog moesten we eerst langs een zwaar vervelende labrador en die liet hij links liggen daarna was er een herderreu die hem erg geweldig vond en die werdt alleen maar weggesnauwd erg duidelijk dat wel maar op het moment dat ik genoeg zei was het ook direkt over en liep hij door , ik ben er erg blij mee !
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

henneke schreef: ok goed om te weten dat dat kan gebeuren , Storm heeft nog steeds kleine miniballetjes en laat nog steeds zien dat hij met implantaat zich een stuk relaxter kan gedragen vandaag nog moesten we eerst langs een zwaar vervelende labrador en die liet hij links liggen daarna was er een herderreu die hem erg geweldig vond en die werdt alleen maar weggesnauwd erg duidelijk dat wel maar op het moment dat ik genoeg zei was het ook direkt over en liep hij door , ik ben er erg blij mee !
Fijn dat het zo lekker gaat. Ik heb inmiddels contact opgenomen met Utrecht, er zijn tot nu toe 2 mensen die hebben gemeld dat het korter werkt. Ze krijgen alleen nauwelijks terugkoppeling, dus ze kunnen er niet veel over zeggen. Over een maand start er waarschijnlijk een nieuw onderzoek, als Indy z´n testosteron hoog genoeg is, mag hij daar aan meedoen. Ik wacht nog maar even af, het lijkt echt alsof z´n ballen weer kleiner worden. Ik hoop het zo, want z´n huskyvriendin die aan de andere kant van het water woont, wordt bijna loops. En ik denk dat hij zo in de sloot springt en naar de andere kant zwemt :smitten:
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Na lang wikken en wegen  :-\ :-\ ben ik er uit, Indy krijgt een nieuw implantaat.
Nu is het wachten tot het op de markt komt, zou in april gebeuren volgens de laatste info.  ::)
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

*Dorothea* schreef: Fijn dat het zo lekker gaat. Ik heb inmiddels contact opgenomen met Utrecht, er zijn tot nu toe 2 mensen die hebben gemeld dat het korter werkt. Ze krijgen alleen nauwelijks terugkoppeling, dus ze kunnen er niet veel over zeggen. Over een maand start er waarschijnlijk een nieuw onderzoek, als Indy z´n testosteron hoog genoeg is, mag hij daar aan meedoen. Ik wacht nog maar even af, het lijkt echt alsof z´n ballen weer kleiner worden. Ik hoop het zo, want z´n huskyvriendin die aan de andere kant van het water woont, wordt bijna loops. En ik denk dat hij zo in de sloot springt en naar de andere kant zwemt :smitten:
weet je wat ik trouwens denk , dat ze het onderzoek verder over de mail doen onder een engelse naam ( kan dat kloppen ? ) dan gaat hij er direkt uit door de spamfilter ik heb nl niets meer ontvangen van ze wb het onderzoek .
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

henneke schreef: weet je wat ik trouwens denk , dat ze het onderzoek verder over de mail doen onder een engelse naam ( kan dat kloppen ? ) dan gaat hij er direkt uit door de spamfilter ik heb nl niets meer ontvangen van ze wb het onderzoek .
O ik hoor ook nooit wat hoor, ik stuur zelf wel eens een mailtje om te laten weten hoe het gaat.
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

*Dorothea* schreef: Na lang wikken en wegen  :-\ :-\ ben ik er uit, Indy krijgt een nieuw implantaat.
Nu is het wachten tot het op de markt komt, zou in april gebeuren volgens de laatste info.  ::)
omdat het niet goed werkt? of omdat jij de effect zo goed vindt dat je het nog langer wil?  :-\
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

conleeuw schreef: omdat het niet goed werkt? of omdat jij de effect zo goed vindt dat je het nog langer wil?  :-\
het werkte prima bij Indy, het is nu alleen uitgewerkt.
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Bram zijn ballen zijn ook aan het groeien en ja het heeft gedeeltelijk geholpen,de teefjes hebben rust  ;D ;D zijn agressie naar andere reuen is er helaas nog steeds.
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

*Dorothea* schreef: het werkte prima bij Indy, het is nu alleen uitgewerkt.
zou jij ook overwegen om over te gaan tot een castratie, of absoluut niet?? ik ben niet nieuwschierig :P
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

margreet schreef: Bram zijn ballen zijn ook aan het groeien en ja het heeft gedeeltelijk geholpen,de teefjes hebben rust  ;D ;D zijn agressie naar andere reuen is er helaas nog steeds.
Dan is definitieve castratie dus niet de oplossing voor Bram?

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Fynn schreef: Dan is definitieve castratie dus niet de oplossing voor Bram?

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Nou daar heb ik over gedacht maar ik vermoed dat het geen oplossing is nee
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

conleeuw schreef: zou jij ook overwegen om over te gaan tot een castratie, of absoluut niet?? ik ben niet nieuwschierig :P
Nu nog niet, maar ik heb er wel over nagedacht  :-\
Nou ten eerste ben ik een watje  :-[ ik kom er eerlijk voor uit. Ik vind het zielig. Niet dat hij geen ballen meer heeft, maar dat hij onder narcose gaat. Indy is een onzekere hond, is erg snel bang in een vreemde omgeving. En dan vind ik het ook nog eens zielig dat hij met een kraag om moet lopen. Ja, ik weet het, ik ben een watje  :-X
Maar goed, dat is niet de hoofdreden. De hoofdreden is dat ik nog steeds niet 100% weet dat ik een castratie wil. De balans van het implantaat is nl niet overtuigend positief. Indy ging bv weer uitvallen aan de riem, hij werd veel angstiger en hij heeft een keer met een teef geknokt, ook werd z´n bespiering een stuk minder.
Voordeel vond ik dat z´n korte lontje een stuk langer was, hij veel beter luisterde en veel vrolijker en speelser was.
En voordeel van het implantaat vind ik dus de omkeerbaarheid. Mocht Indy bv op z´n oude dag een zwakke achterhand krijgen dan kan ik er voor kiezen om geen implantaat meer te nemen zodat z´n bespiering weer toeneemt. En voordeel vind ik dus dat hij niet onder narcose hoeft, geen hechtingen, geen kraag.
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Deze of volgende week is er een .... voor Da's in Utrecht over het implantaat.
Ze hebben nu dus wel de info erover gekregen.
Dit hoorde ik van mijn Da, toen ik er kwam voor de konijnen.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Eind mei komt het implantaat op de markt, de prijs zal een stuk lager komen te liggen dan de 150 euro die je in utrecht betaald. Ik gok zo rond de 50 euro.  8)

Plaats reactie