pup met enorme groeiachterstand op kvv?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: pup met enorme groeiachterstand op kvv?

nisha
2-sterren
2-sterren

Bericht door nisha »

helaas is het waar, we zijn een van die mensen die zo stom zijn geweest een pup te kopen bij een kennel met meerdere rassen, achteraf blijkt dus de grootste broodfokker te zijn dat kan bestaan  >:(

dacht dat pup 7 of 8 weken was en door haar lange vacht geen erg in dat ze zo mager was, na aankoop pas zei de verkoper dat ze 13 weken is en van tchegie komt, maar durfde toen niet meer zeggen dat ze haar mochten houden, in begin ging het goed maar na 2 dagen begon de diarree, heeft 4 dagen aangehouden en is ze 600 gram afgevallen, sinds gisteren eet ze terug goed en is stoelgang normaal, en is ze ook terug erg actief maar ze zal altijd een groeiachterstand behouden en misschien nooit echt gezond zijn, maar dat pakken we er dan maar bij, als ze nu maar bijkomt en wat groeit.

waarschijnlijk zal ze jonger zijn dat op paspoort staat, kan me ook niet voorstellen dat een pup van 3.5 maanden nog kan leven op dit gewicht, ze gedraagt zich ook als een jonge pup van 8 tal weken, heb al 4 honden gehad,( nu nog 2 volwassen honden bij ons + dus de pup)

mijn dierenarts is tegen geen enkel brok of kvv, alleen kent hij niets van kvv, keurt het daarom ook niet af, maar kan hem ook geen raad vragen, verder vind ik hem heel goed, hij heeft haar erdoor gekregen, we mochten zelfs s'nachts bellen als het bergafwaards zou gaan en 3 dagen terug zag ze er echt slecht uit, zat geen leven meer in

heb dit voorval doorgegeven aan meldpunt/broodfok maar of dat wat helpt betwijfel ik eigenlijk.
Laatst gewijzigd door nisha op ma 16 jun 2008, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

heb je foto van je pupje? misschien kunnen kenners hier op dit forum misschien een beetje zien wat de leeftijd is van de pup... aangezien je zelf ook twijfelt naar de leeftijd ;)
Jeannette b
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Jeannette b »

Ach gossie, de arme schat. Hoop dat ie snel weer opknapt. Sterkte!!
nisha
2-sterren
2-sterren

Bericht door nisha »

Afbeelding

fototje van pup, zal er straks nog plaatsen
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

agossie wat een dotje om te zien :D ik zxelf heb geen idee weet niet zoveel van de berner maar ik gok wel jonger dan 13 weekjes.. ben benieuwd wat een ander vind
Jeannette b
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Jeannette b »

Is denk ik zo wat lastig te zien, misschien met iets ernaast ter vergelijking? Lijkt me trouwens wel jonger dan 12 weken, maar ik ben dan ook geen kenner.
poohbeertje52

Bericht door poohbeertje52 »

;) onze pup had ook een behoorlijke achterstand kijk maar eens op dit forum naar mijn allereerste berichtje en het is nu nog geen al te grote onze pup is nu 6,5maanden met een gewicht van rond de 26kilo (is ook paar kilo te weinig) wilde absoluut van het ene op het andere moment geen brokken meer eten ik geef nu smuldier vleescompleet en dat eet ze wel misschien kun je daar op overstappen :D
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="son"]
helaas is het waar, we zijn een van die mensen die zo stom zijn geweest een pup te kopen bij een kennel met meerdere rassen, achteraf blijkt dus de grootste broodfokker te zijn dat kan bestaan  >:(

dacht dat pup 7 of 8 weken was en door haar lange vacht geen erg in dat ze zo mager was, na aankoop pas zei de verkoper dat ze 13 weken is en van tchegie komt, maar durfde toen niet meer zeggen dat ze haar mochten houden, in begin ging het goed maar na 2 dagen begon de diarree, heeft 4 dagen aangehouden en is ze 600 gram afgevallen, sinds gisteren eet ze terug goed en is stoelgang normaal, en is ze ook terug erg actief maar ze zal altijd een groeiachterstand behouden en misschien nooit echt gezond zijn, maar dat pakken we er dan maar bij, als ze nu maar bijkomt en wat groeit.

waarschijnlijk zal ze jonger zijn dat op paspoort staat, kan me ook niet voorstellen dat een pup van 3.5 maanden nog kan leven op dit gewicht, ze gedraagt zich ook als een jonge pup van 8 tal weken, heb al 4 honden gehad,( nu nog 2 volwassen honden bij ons + dus de pup)

mijn dierenarts is tegen geen enkel brok of kvv, alleen kent hij niets van kvv, keurt het daarom ook niet af, maar kan hem ook geen raad vragen, verder vind ik hem heel goed, hij heeft haar erdoor gekregen, we mochten zelfs s'nachts bellen als het bergafwaards zou gaan en 3 dagen terug zag ze er echt slecht uit, zat geen leven meer in

heb dit voorval doorgegeven aan meldpunt/broodfok maar of dat wat helpt betwijfel ik eigenlijk.

[/quote]

Dat helpt inderdaad niet. Het enige wat helpt is dat mensen zoals jij wel gaan zeggen "nee bedankt".
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Angelique"]
Dat helpt inderdaad niet. Het enige wat helpt is dat mensen zoals jij wel gaan zeggen "nee bedankt".
[/quote]

Inderdaad. Want die lijsten van broodfokkers zijn leuk, maar veel mensen kijken daar pas op als het leed al geschied is.

Ik zou trouwens geen Carnibest geven. Een aantal normale gezonde pups raken daar al van aan de slinger omdat het zo vet is, een pup die zo sneu is als deze.... Ik zou versvlees geven waar minder vet in zit zelf gaan samenstellen.
poohbeertje52

:) hey son un je een foto maken waarop ze staat deze is erg lief maar moeilijk te beoordelen ze is wel een schatje hoor hoe heet ze als ik vragen mag??? ;)
nisha
2-sterren
2-sterren

Bericht door nisha »

hier nog 1 en ze heet Maja

Afbeelding
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

op de laatste foto is het echt nog een heel jonkie hoor, volgens mij.
Ik hoop dat alles goed gaat komen!!!
ellen
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Ik denk zomaar dat je het met 7 à 8 weken gehad hebt.
Connys
2-sterren
2-sterren

Bericht door Connys »

Naar mijn idee is deze pup jonger dan 13 weken. Wel een schatje om te zien, jammer dat ze van de broodfok komt en met grote kans (omdat ik las dat ze waarschijnlijk uit Tjechië komt) daar al met 5 weken weg is gegaan. Want als de hondjes niet meer bij moeder drinken gaan ze weg, want anders kosten ze teveel.
Ik denk persoonlijk als ik ze zo op de foto zie dat ze 8 á 9 weken is, als ze dat al is, ik zal er wat foto's bij doen voor het vergelijken.
Afbeelding

Dit is een teefje van 9 weken en weegt 9 kilo

Afbeelding

Dit teefje is bijna 14 weken en weegt 13 kilo, het Boomertje wat er achter zit weegt 5 kilo(even voor de vergelijk). Het is natuurlijk wel zo dat een teefje van 13 weken ook best 11 kilo mag wegen, maar 3!!!! ongelooflijk.

Je zegt dat ze nu goed eet, wat eet ze dan?

Heel veel sterkte met je puppie en ik hoop dat het goedkomt met haar!

Sorry voor de grote foto's, maar ik krijg ze helaas niet kleiner.
poohbeertje52

:) connys die van 14 weken is dan ook best wel groot voor haar leeftijd zo te zien ,  ;D
mijn berner wilde ook niet echt groeien ze is nu 6,5maanden en je ziet misschien wel dat die ook niet zo groot is in elk geval niet kwa lengte we vragen ons trouwens wel af waneer zij is meer in de lengte gaat groeien want die blijft wel achter volgens ons

Plaats reactie