Ze was schijndrachtig rond die tijd, inmiddels is ze gesteriliseerd.
Geen idee of het interessant is om te weten maar voor de diabetesklachten liepen we tegen allergische reacties aan ( reverse sneezing enz, wsl getriggerd door pollen). Deze klachten zijn nu als sneeuw voor de zon verdwenen maar dat zegt natuurlijk niet dat het ook ècht verdwenen is.
Nu lopen we vast op telkens terugkerende crash in de glucosespiegel/ BG, na het spuiten en eten. Zie meegestuurde afbeelding voor de beeldvorming.
We zijn gestart met 2xdgs prikken en gelijk eten geven. Nu zijn we recent overgestapt op 4 x daags eten geven en 2x daags prikken, in de hoop dat dit de pieken en dalen uit de dagcurve gaat halen. Ook zijn we overgestapt op minder insuline.
Toch blijft de BG veel te hard en ver dalen… en door minder insuline nu dus ook te hoog oplopen.
We werken met een freestyle sensor en bij te lage waardes prikken we ook bloed.
Ik hou een strak schema aan, vaste wandelroute, eten wordt afgewogen enz.
Telkens bij verandering gaat t enkele dagen beter qua curve, alvorens weer op en neer te stuiteren.
Onze da weet het ook even niet. Die zegt “ zolang ze geen klinische tekenen vertoont, zijn de te lage waardes niet erg” en “overstappen op speciale brokken”
Zelf vind ik het niet oke. Gelukkig werk ik aan huis en kan ik goed op haar letten en ingrijpen wanneer nodig maar ook ik kom nu niet aan werk toe en in de nacht zijn we ook vaak wat uur wakker omdat het sensoralarm afgaat en BG onder de 3 komt.
Verder is ze klinisch idd oke. Ze is actief, goed op gewicht, vrolijk. Alleen als de waarde te hoog gaat merk ik dat ze sloom wordt.
Nu zou ik heel graag advies krijgen in een barfmenu voor diabeteshonden.
Ze krijgen al jaren ongeveer 40% vleesbot 40% vlees en 16% orgaan en het restgedeelte met de franse slag ( eitje links, gekookte groente rechts enz).
Ik begreep meer vezels toevoegen. Welke barfverhoudingen hou ik dan aan en wat geef ik qua vezels?
Mocht er een echt goede kvv zijn voor diabeteshonden sta ik daar ook voor open.
Zijn er hier meer mensen met een diabeteshond die tegen hetzelfde probleem aan ( hebben ge-) lopen qua instellen?
En hebben jullie tips vwb een echt kundige diabetes-dierenarts qua begeleiding in dit proces ( we wonen in het oosten des lands) en/of een holistisch da die ook verder kijkt en ondersteunt?