Sinds vandaag ben ik nieuw hier, omdat ik zie dat hier veel kennis er ervaringsdeskundigen zitten.
Bij voorbaat mijn excuus als dit onderwerp al vaak behandeld is (waarschijnlijk wel)
We hebben een Newfoundlander van 10 jaar met flinke artrose en spondylose. Dit is vastgesteld door verschillende onderzoeken, scan en foto`s. Ze krijgt dagelijks Meloxidyl, Gabapentine. Supplementen, Doils, Consequin en Collageen type 2.
Sinds dit weekend zijn we gestart met infrarood licht therapie.
Omdat ze pijn heeft beweegt ze weinig en is dus te zwaar. Uiteraard ben ik minder gaan voeren, maar als ze afvalt verliest ze ook spierweefsel. Daarom gaan we ook starten met hydrotherapie. Ze krijgt dagelijks 600 gram KVV van Kivo (ik wissel af met 5 verschillende dier soorten en groenteworst) Ik twijfel om 1 maaltijd per dag te vervangen door Vibrac Veterinary HPM Joint & Mobility. Omdat deze deze rijk is aan eiwitten en aan gewrichts ondersteunende stoffen zoals omega 3 en zo.
Mijn vraag is eigenlijk, hebben jullie tips of kunnen jullie iets aanraden wat mogelijk (echt) goed kan helpen om te artrose af te remmen en/of de pijn te verlichten. Zit beetje met m`n handen in het haar....we willen haar een zo prettig mogelijke oude dag geven.
Tijdens mij zoektocht kwam ik collageen capsules van Now tegen. Deze lijken goed werkzaam te zijn, maar zijn eigenlijk voor mensen. Weet niet of ik dit dan veilig aan mijn hond mag geven. Heeft iemand hier ervaring mee?
Nog snel een andere vraag, omdat ze moeilijk opstaat hebben we overal in huis kleden liggen. Maar deze helpen niet voldoende of schuiven toch weg. Heeft iemand hier een tip voor een echt groot antislip kleed speciaal voor honden. Ik weet dat veel mensen gewoon een rol tapijt kopen bij bijv Leen Bakker. Dat hebben wij ook wel eens gedaan, maar op een gegeven moment gaat dat toch ook opkrullen.
Sorry, voor de vele vragen in mijn eerste post....