Als ik portioneer en de zakken in de vriezer dump weet ik wel ongeveer waar wat ligt. Aan de kleur en de vorm van het bevroren spul herken ik wel wat ik in mijn handen heb. Magen zijn bijv lichter van kleur dan hart, en lever is weer wat anders van kleur en vorm dan hart.
Lamsnieren zitten weer in een ander soort zakje dus die herken ik daar weer makkelijk aan.
Ik heb nog nooit iets anders ontdooit dan wat de bedoeling was. Alleen geldt dat voor eigen vlees weer niet
Ik weeg 1 of 2x de vleesbotten en tegelijkertijd tel ik hoeveel het er zijn. Zo duw ik 4eendenruggen in 1zak, 4½ hazenrug in 1zak, 4parelhoenkarkassen in 1 zak ect ect.
Kalkoenorgaan weeg ik niet af. Die zijn al voorverpakt per +/- 1kg en dat is wat ik op 1 dag nodig heb.

Ander orgaan en spiervlees weeg ik wel af als ik het portioneer omdat die groter verpakt zijn. Maar wanneer ik bijv hertenvlees in een literpak (van bijv melk) stop weet ik dat daar 1kg in past dus hoef ik niet meer te wegen.

Haasvlies is per +/- 2kg verpakt, dus daar krijgen ze dan 2dagen van of de helft gaat weer terug voor een andere keer
Barfen met meerdere honden is naar mijn idee wel anders/makkelijker dan met 1 hond (en een aantal katten)
Als ik mijn bestelling heb gehaald ben ik een klein uurtje bezig met porties maken.
Wanneer je dagporties maakt is het niet erg handig als je eens van een 'aanbieding' gebruik maakt, want dan heb je bijv ineens een doos vleesbotten maar geen orgaan en spiervlees om erbij te doen.