smuldier compleet ook voor de poes?
Moderators: koekje, pearlsofpassion
- ingeastrid
- 4-sterren

Re: smuldier compleet ook voor de poes?
Hoi,
natuurlijk kan dat wel, maar hierboven was sprake van ontdooien in heet water. Naar mijn weten is vlees ontdooien in de koelkast de beste manier, minste kans op voedselvergiftiging.
Dan is het in 1 nacht ook wel ontdooit hoor..
groet,
Inge
natuurlijk kan dat wel, maar hierboven was sprake van ontdooien in heet water. Naar mijn weten is vlees ontdooien in de koelkast de beste manier, minste kans op voedselvergiftiging.
Dan is het in 1 nacht ook wel ontdooit hoor..
groet,
Inge
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ik ontdooi de boel al jaren bij kamertemperatuur en nog nooit een kat met voedselvergiftiging gehad. Wel moet je het vlees sneller opvoeren want ook als je het na ontdooien ind e koelkast zet bederft het sneller dan vlees dat in de koelkast ontdooid is. Maar dat is hier geen probleem met 5 katten en 2 honden 
Ontdooi het vlees voor zowel de honden als de katten al jaren op kamertemp., dus buiten de koelkast, ook in de zomer, en heb nog nooit problemen gehad. Voer wel altijd alles in 1 dag op.
- ingeastrid
- 4-sterren

Hoi,
ja, ik kan het ook niet onderbouwen of verdedigen...ik heb dat altijd gedacht...weet niet waar dat vandaan kwam :-)
Inge
ja, ik kan het ook niet onderbouwen of verdedigen...ik heb dat altijd gedacht...weet niet waar dat vandaan kwam :-)
Inge
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Het klopt wel hoor, wat je schreef. Hoe warmer vlees wordt, hoe sneller de bacterien zich vermenigvuldigen (tot kooktemperatuur daningeastrid schreef: Hoi,
Inge
Hebben jullie het hier over Smuldier Vlees Compleet????
H. van Aartsen(van Smuldier zelf) zei tegen mij dat deze geschikt is ook voor katten. ???
H. van Aartsen(van Smuldier zelf) zei tegen mij dat deze geschikt is ook voor katten. ???
Ahum, hier is er zojuist een binnengekomen via het kattenluikje met een muis of i.d., die hij nu heerlijk in de bijkeuken zit op te knauwen. Kan van hieruit niet zien wat het is, maar hoor de botjes kraken. Over barfen gesproken... 
Voor het energieverbruik van je koelkast is het ook goed om in de koelkast te ontdooien: koelkast(-gedeelte) gebruikt de vrijkomende vrieskou om zichzelf op temperatuur te houden (dat in het kader van 'Live Earth'..., afgelopen zaterdag).