smuldier compleet ook voor de poes?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: smuldier compleet ook voor de poes?

ingeastrid
4-sterren
4-sterren

Bericht door ingeastrid »

Hoi,
natuurlijk kan dat wel, maar hierboven was sprake van ontdooien in heet water. Naar mijn weten is vlees ontdooien in de koelkast de beste manier, minste kans op voedselvergiftiging.
Dan is het in 1 nacht ook wel ontdooit hoor..
groet,
Inge
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ik ontdooi de boel al jaren bij kamertemperatuur en nog nooit een kat met voedselvergiftiging gehad. Wel moet je het vlees sneller opvoeren want ook als je het na ontdooien ind e koelkast zet bederft het sneller dan vlees dat in de koelkast ontdooid is. Maar dat is hier geen probleem met 5 katten en 2 honden  ;D
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Ontdooi het vlees voor zowel de honden als de katten al jaren op kamertemp., dus buiten de koelkast, ook in de zomer, en heb nog nooit problemen gehad. Voer wel altijd alles in 1 dag op.
ingeastrid
4-sterren
4-sterren

Bericht door ingeastrid »

Hoi,
ja, ik kan het ook niet onderbouwen of verdedigen...ik heb dat altijd gedacht...weet niet waar dat vandaan kwam :-)
Inge
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

ingeastrid schreef: Hoi,
ja, ik kan het ook niet onderbouwen of verdedigen...ik heb dat altijd gedacht...weet niet waar dat vandaan kwam :-)
Inge
Het klopt wel hoor, wat je schreef. Hoe warmer vlees wordt, hoe sneller de bacterien zich vermenigvuldigen (tot kooktemperatuur dan ;D) Kamertemperatuur is bijna ideaal voor de viezerikjes, en ontdooien in warm water dus ook. Alleen, als je de boel snel genoeg opvoert zijn er nog niet voldoende bacterien om je kat ziek te maken. En tegen de tijd dat die er wel zijn eet de kat het ook niet meer. Katten eten geen adellijk/rot vlees. Honden daarentegen :-X :-X echte kliko's voor de restjes die de katten niet meer willen.
Natasja22
1-ster
1-ster

Bericht door Natasja22 »

Hebben jullie het hier over Smuldier Vlees Compleet????
H. van Aartsen(van Smuldier zelf) zei tegen mij dat deze geschikt is ook voor katten. ???
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Ahum, hier is er zojuist een binnengekomen via het kattenluikje met een muis of i.d., die hij nu heerlijk in de bijkeuken zit op te knauwen. Kan van hieruit niet zien wat het is, maar hoor de botjes kraken. Over barfen gesproken... ;)
Hobbes
2-sterren
2-sterren

Bericht door Hobbes »

Voor het energieverbruik van je koelkast is het ook goed om in de koelkast te ontdooien: koelkast(-gedeelte) gebruikt de vrijkomende vrieskou om zichzelf op temperatuur te houden (dat in het kader van 'Live Earth'..., afgelopen zaterdag).

Plaats reactie